czwartek, 7 sierpnia 2014

Ktoś kto napisał nasz skarb...

Suzanne Collins
Autorka bestsellerowych "Igrzysk Śmierci".

W piątek 22 listopada, kiedy była premiera ekranizacji "W pierścieniu ognia", krytyk książkowy Lev Crossman przeprowadził długi i szeroki wywiad z twórcą "Igrzysk" Suzanne Collins i reżyserem "W pierścieniu ognia", którym jest Francis Lawrance.

Wywiad został podzielony na pięć części, nad, którym pracowali od poniedziałku do piątku. Pierwszą część rozpoczyna Collins i Lawrence opisując stan psychiczny naszej ulubionej bohaterki.

Wywiad:

Porównaj Katniss na początku Igrzysk śmierci i Katniss na początku tego filmu. Jak ona jest teraz inna?
Francis Lawrence: No, Katniss jest inna, ponieważ ona była grana, przez osobę, którą staraliśmy się wybrać jak najbardziej podobną.. Myślę, że to jedna z rzeczy, która naprawdę interesuje mnie najbardziej w materiale i na temat tej książki było to, że się do początku, aby zobaczyć rodzaj skutków, że te coroczne "gry" mają na ludziach duże skutki, że przemoc odgrywa dużą rolę w życiu ludzi..

Jak można zobaczyć, że zmiany?
FL: Mimo, że jest w miejscu, które kocha się w lesie, myślę, że nie chodzi tu o wygląd, nazwałbym to: spojrzenie tysiąc jardów. Katniss cały czas kojarzyła las, z miejscem spotkań z Gale'em, z czymś gdzie mogła, być sobą - do czasu igrzysk. Nie może uzyskać pewnych myśli i obrazów z jej głowy. Na początku igrzysk jest bardzo zdekoncentrowana, np. sytuacją z Cinną, kiedy go bili. To się działo dosłownie kilka minut przed rozpoczęciem gry.

Suzanne Collins: Katniss ma dużo klasycznych objawów pourazowego zespołu stresu. Ona ma koszmary. Ona ma powroty najgorszych wspomnień z areny. I na początku widać: ona praktykuje unikanie. Chce unikać osób, których zabiła na arenie lub, które jej się z nią kojarzą. Ona jest całkowicie przywiązana do Peety na warunkach rynkowych, wiesz? Ona stara się trzymać z dala od niego. Dlaczego? Ponieważ wszystko, co związane z nim, z wyjątkiem niektórych bardzo wczesnych wspomnień z dzieciństwa związane są z igrzyskami. To jest do tego stopnia sprzeczne na temat jej związku z Prim, ponieważ nie mogła uratować Rue. Więc mając z tym wszystkim do czynienia, a jej metoda radzenia sobie z tym jest pójść do lasu i być sama,zachować wszystko, że tak daleko, jak to możliwe od wspomnień, ponieważ nie tylko tak bolesne, w swoim codziennym życiu.

Ale, oczywiście, to, co dzieje się w prawo w tej historii jest to początek trasy Victory, a to oznacza, że będzie musiał iść do każdej dzielnicy i stać i patrzeć na rodzinach zmarłych dzieci. Niektóre z nich w niektórych dzielnicach, jak Distrykt 1, zabija obu hołdy. Zabiła zarówno Marvela i Glimmer. Więc to jest ten koszmar czeka się stało. A potem po prostu zrobić to dodatkowo okropne, wizyty, groźby, więc coś z wraku na początku.

Mam córkę, która znajduje się w 3, która jest super, ma obsesję na punkcie Misia, i zawsze myślę, że to śmieszne, że napisałeś te oba i Igrzyska śmierci, są zbyt dobre. Gdzie jest podobieństwo między Suzanne Collins, który napisał Miś, który jest tak słodki i ciepły i przytulny, a Suzanne Collins, który pisał książki Igrzyska śmierci?
SC: Wszystkie elementy pisania takie same. Musisz opowiedzieć dobrą historię. Nawet jeśli w Little Bears 7 i pół minuty, chciałam być dobrze zorganizowana. Masz dobre znaki. Chcesz opowiedzieć fascynującą historię, która dotrze do tej grupy docelowej. Wszystkie te elementy są takie same. Jesteś po prostu inną osobą pisząc inną historię, a czasem trochę przesunąć, ponieważ dotyczy grupy wiekowej, że piszesz to inaczej. Ludzie myślą, że jest jakaś dramatyczna różnica między pisania Miś i Igrzyska śmierci, i jako pisarz, dla mnie jej nie ma.

Moje dwie ulubione postacie z serii debiutują w Pierścieniu Ognia: Finnick i Johanna. Opowiedz mi o nich, one są tak skomplikowane, więc na skraju między: niewymownie straszne i bardzo atrakcyjne.
SC: Są dwoje z moich ulubionych bohaterów także. Finnick i Johanna są ludźmi, którzy teraz żyli życiem Victor. Oni nie tylko przeszedł okropności Hunger Games, wyszli na drugiej stronie tego, co miało być życie luksusu i przyjemności na resztę swojego życia, i okazało się, że to wcale tak nie jest. Zostali protestującymi, przez Kapitol. Jeśli starają się i w żaden sposób nie mogą się oprzeć, są karani przez ludzi, których miłość zabitych lub zamęczonych w jakiś sposób jest. Więc oni zarówno w  rozwiniętych tego rodzaju osobistości, które są ich osobowościami Kapitolu, który jest wszystkim, Katniss nigdy nie widziała ich, do czasy Ćwierczwiecza Poskromienia. Ale oczywiście pod spodem - są rodzajem znaków cebuli, a jak obierzesz to pod następną warstwą, można znaleźć coraz więcej. Haymitch jest jeszcze jeden, jego wszystkie komentarzami , naprawdę prawdziwe.

Jaki był proces odlewania ich? Jak znaleźć Finnicka i swoją Johanne?
FL: Widzieliśmy mnóstwo ludzi, zarówno dla nas dobrych, ja dla innych. To był naprawdę trudny proces odlewania, ale Sam, który gra Finnicka - był jednym z pierwszych ludzi, których widziałem. I mieliśmy coraz więcej i więcej i więcej ludzi, i skończyło się na wyborze Sama, w końcu bardziej za to, co wiemy o Finnicku, jak jego historia rozwija się, a nie tylko to, co myślimy o nim w tej pierwszej scenie. Sam może być bardzo uroczy i bardzo zalotny, a on jest przystojny, w świetnej formie, więc wiedziałem, że on to zrobi. Ale to, co naprawdę mi się podobało - były prawdziwe emocję z nim.

SC: Mieli go przesłuchać w obu scenach - sceny z wejściem i scen później, gdy on był w podziale.

FL: Dokładnie. A potem widziałam kilka dziewczyn na Johanne, i było tam kilka z tych dziewczyn, które były najbliżej i działająco wrednie. A ja ich nie kupiłem. Johanna ma być, jak czujesz, nieco wściekła i nieprzewidywalna. Naprawdę nie można działać, że; Ci rodzajowo muszą być tylko tacy. Wiedziałem, Jena Malone wracała i widziałem, niektóre z jej pracy przed, chociaż nigdy jej nie spotkałem.. Weszła do pokoju w charakterze. Jej oczy były czerwone, była zła o coś - to znaczy, że wystraszyła mnie, kiedy wszedłem do pokoju. A potem zrobiła sceny i to było niewiarygodne. Ona po prostu pokazywała charakter w taki sposób, że nikt inny nie przyszedł blisko. I dostała rolę naprawdę dość szybko po tym.

Suzanne, praca nad scenariuszem i zobaczyć można niektóre z odlewu, przesłuchań. Czy jesteś na planie?
SC:  Pierwsza wizyta wizyta na planie, ale czuję się jakbym pierwszy raz odwiedziła i obserwowała, ale naprawdę nie ma tam nic co mogłabym zrobić, jeśli chodzi o pracę. To jak, można dostać się do zbioru i każdy ma pracę, ale... Czuję się bardzo dobrze, a cokolwiek transpirują na planie, przekazują mi, czy jestem, czy nie, co jest miłe.

Hawaje, prawda? To musi być kuszące.
FL: Staraliśmy się tam nyć.

SC: Mam zatrucie słoneczne w ciągu trzech sekund. Za dużo słońca. 

To jest pierwsza część wywiadu.
 Katniss

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz